Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Respect voor jezelf : de theorie van het programma van de Glen Mills School
Authors: --- --- ---
ISBN: 9066657162 Year: 2006 Publisher: Amsterdam : SWP,


Book
Governing the soul : the shaping of the private self.
Author:
ISBN: 0415028566 Year: 1990 Publisher: London Routledge and Kegan Paul

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Social psychology --- 316.37 --- 316.4.052 --- 316.63 --- 316.658 --- Psychology, Applied --- -Control (Psychology) --- -Social control --- -Family --- -Psychology, Industrial --- -Business psychology --- Industrial psychology --- Psychotechnics --- Industrial engineering --- Personnel management --- Industrial psychologists --- Family --- Families --- Family life --- Family relationships --- Family structure --- Relationships, Family --- Structure, Family --- Social institutions --- Birth order --- Domestic relations --- Home --- Households --- Kinship --- Marriage --- Matriarchy --- Parenthood --- Patriarchy --- Social conflict --- Sociology --- Liberty --- Pressure groups --- Power (Psychology) --- Emotions --- Psychology --- Senses and sensation --- Applied psychology --- Psychagogy --- Psychology, Practical --- Social psychotechnics --- Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- Sociaal bewustzijn. Zelfconcept --- Gedragsbeinvloeding. Opiniewijziging --- History --- Government policy --- -History --- -Psychological aspects --- Social aspects --- Social conditions --- Control (Psychology) --- Psychology, Industrial --- Social control --- Psychological aspects --- History. --- -Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- 316.658 Gedragsbeinvloeding. Opiniewijziging --- 316.63 Sociaal bewustzijn. Zelfconcept --- 316.4.052 Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- 316.37 Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- -Industrial engineering --- Business psychology --- -316.658 Gedragsbeinvloeding. Opiniewijziging

Advertising the American dream : making way for modernity, 1920-1940
Author:
ISBN: 0520058852 0520052536 9780520052536 Year: 1986 Publisher: Berkeley (Cal.) University of California Press


Book
Sociale marketing : instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen
Author:
ISBN: 9045505045 9789045505046 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat publieke en semi-publieke organisaties, alsook veel ngo's en welzijnsorganisaties spannen zich in om het grote publiek nieuwe gedragingen aan te leren en/of oude gewoontes te laten herzien. Helaas kosten de campagnes die daarvoor gevoerd worden vaak veel energie en veel geld en zijn de resultaten dikwijls gering of van korte duur. In Sociale marketing. Instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen wordt sociale marketing banaderd als filosofie én als instrument om een sociale veranderingsstrategie en een sociaal veranderingsplan op te zetten. Het boek wil u vertrouwd maken met sociale marketing, zodat u beter gewapend bent om daadwerkelijk duurzame gedragingen te kunnen uitlokken. De auteur besteedt bijzondere aandacht aan: de systematiek van het planningsproces, heldere concepten ontleend aan de klassieke marketing, het perspectief van iedere doelgroep, een logische en heldere opbouw met vragen, antwoorden en keuzes waarmee de professionele werker geconfronteerd wordt wanneer hij probeert grote groepen mensen tot ander gedrag aan te zetten uitgewerkte cases uit de praktijk.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by